Ελληνικά Αγγλικά
Σύνδεσμοι | Χάρτης πλοήγησης | Επικοινωνία
Ιστορικό - Στόχοι
Δραστηριότητες
Στελέχωση
Νομοθετικό Πλαίσιο
Ανακοινώσεις
Ευκαιρίες Απασχόλησης

Διδακτορικά > Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Γενικά στοιχεία Ερευνητικής Μονάδας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Διδάκτορας: ΝΤΟΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
Ημερομηνία καθορισμού θέματος από Γ.Σ.Ε.Σ.: 2/2010
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Τηλέφωνο Επιστημονικού Υπευθύνου:
e-mail Επιστημονικού Υπευθύνου:  
Διεύθυνση:
   
Περίληψη
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΣΤ' ΤΑΞΗ)

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΕΛΕΤΗ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΠΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΓΑΓΟΥΝ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΜΕΘΟΔΟ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗΣ, ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΒΗΜΑ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΚΤΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ, ΑΝΕΛΥΣΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ, ΤΕΛΟΣ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ, ΣΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ, ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΤΙΞΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ.

ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ 259 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΣΕ ΕΝΝΕΑ ΤΑΞΕΙΣ ΠΕΝΤΕ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΠΙΛΕΧΤΗΚΕ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ. ΩΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΗΚΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΡΑΦΗΣ, ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΜΥΘΟΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΓΡΑΦΑΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΜΕΛΕΤΗ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΕΛΑΜΒΑΝΕ ΔΥΟ ΤΟΜΕΙΣ: Ο ΕΝΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ, ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣΕ ΤΙΣ ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΗΤΟΙ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ, ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ, ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ, Κ.ΛΠ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΙ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΑΝ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΞΕΤΑΣΤΗΚΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ.

ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΞΟΙΚΕΙΩΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ, ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, ΦΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ. ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΣΧΥΡΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΡΑΠΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΟΤΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΜΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ.



Λέξεις Κλειδιά: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΩΣ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΡΑΠΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
 
© Copyright 2006
Γραφείο Διαμεσολάβησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών